Seg

ja fan vad seg jag är på att uppdatera. Hänt så mycket i helgen så jag har inte hunnit.

idag har det varit stressigt och svettigt på jobbet, som vanligt. Mr Jansson var förbi en sväng, jag fick en schnygg Pikétröja och en cykelkeps med snyggt motiv på! fint! kepsen finns att beskåda på facebook. Efter jobbet stack jag ut med MTBn en sväng och bara rullade runt i skogen en timme, hoppade över lite rötter och sladdade lite i kurvorna, skönt och rätt roligt.
på vägen hem träffade jag jansson, Perry och en jag aldrig minns namnet på utanför café viva, jag satte mig och snackade lite skit inna jag susade hem. lagade god mat och tog tag i städandet lite. fan vad det behövs.

Tänkte passa på att berätta om helgen, som var grym! så pallar du inte med cykeltjaffs kan du stänga fönstret och gå tillbaka till lunarstrom.
Sov hemma hos mina förmyndare för att vi skulle upp tidigt, halv sju närmare bestämt, gröten ner i magen och cykelkläderna på. Vår skjuts hämtade oss 07:40 och iväg mot lund bar det. Vi skulle köra motionsloppet Ride of Hope där pengarna dom dra in går direkt till barncancerfonden, jävla bra grej! Start kvart över nio men mellan gruppen som skulle hålla en snittfart strax under 28 hela långa vägen till Halmstad, det blev snabbt för långsamt för några av oss så jag, jocke, jerker och en till drig iväg själva. hej vad det gick, benen känndes som ånglok och jag ville aldrig sluta trampa. Sen kom vi fram till söderåsen, fan. Jag är skandalöst dåligt på att klättra. helt vansinnigt jobbigt var det och Jerker var flera meter före mig upp. skit. Sen drog vi på utöför åsen ner mot åstorp, mätaren registrerade 68kmh och det känns som att åka berg o dalbana när man swishar genom dom mjuka kurvorna på väg ner. underbart! Vi var överlägset först till depån i Åstorp och kvällsposten var på plats och fotade oss och stälde frågor, jag fick mitt namn med i tidningen men ingen bild. pleh!
Sen började folk droppa in och då fick vi lite klåda i benen och drog iväg igen, mot Ängelholm och sen ut mot mararetetorp för att bestiga nästa ås, hallandsåsen. inte lika brant på söderåsen men mycket längre. Precis innan stigningen såg vi en grupp cyklister komma från ett annat håll och sängde upp i backen,dessa skulle hämtas in till varje pris. 53klingan blev min vän och cyklist efter cyklist hämtades in, dock var Jerker ett hjul för mig upp även hem. fan2. Utför åsen var mycket läskigare,den vägen är helt spikrak och växlarna tar fort slut så man har inget att balansera på. jag smygbromsade när det närmade sig 70, dock verkade alla vara lika fega för jag var 3dje man ner. sen fick vi vänta... att det kan gå så långsamt när det kan gå så snabbt. ha ha! sen hände inget mer spännande mer än tråkig klungkörning och inbromsning så att alla hängde med i "snabbgruppen" det var gött att komma fram till halmstad och få lite mat. och sen sätta sig i bussen och åka hem. sov rätt gott den natten.
Lördagen bestod av ett slaktpass på MTBn, sen fixade jag en cykel, fikade med buster och kollade på film.

skön helg. snart har jag semester, längtar som fan.!

Kommentarer
Postat av: sofi.

jag såg ditt namn nämnas i expressen om detta...men såg inte vem på bilden som var du. :D

2009-08-05 @ 02:04:05
URL: http://amitechi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0