Intervallmåndag

Fan vad jag hatar måndagar. vem gör inte det igentligen? men i morse var det anorlunda, jag vaknade av mig själv en halvtimme innan klockan, kunde icke somna om så jag gick upp. Gröten åt jag på på 40 min framför datorn, riktigt skönt att få ta lång tid på sig med frukosten, det är fan livskvalité. Sen mot jobbet... svinmycket att göra såklart vad hade jag förväntat mig. suck. men dagen gick semi-fort och vips var jag på väg hem. Snabbt in om ICA och handla det nödvändigaste, jag glömde smörgåssmöret så jag tar det som ett tecken att jag inte ska ha något sånt skit. deff-2009!

sen i med hörlurarna och upp på hojen, gled tyst och diskret som en hök genom stan ut mot tinkarpsbacken. Den är inte lång, inte brant men jävligt lagom att köra efter jobbet intervaller i för den har en bra jämnlutning hela vägen upp så man behöver aldrig växla upp eller ner och det är skitbra. upp och ner för skiten 10 gånger sen började det regna, fan, palla köra i regn täntke jag och styrde kosan hem. När jag var halvägs slutade det så jag fick en fix idé, Olsson har nämt att han kört intervaller i långvinkelsbacken några gåner så jag var bara tvungen att testa. jag mindes den backen som ganska kort och mesig men jag fick bita i gräset (asflaten?) sen var ju aslång. För er helsingborgare så går den typ från  kullagatan till kopparmölleplatsen. Det blev 10 vändor upp till trafikljusen och ner igen. folk glodde rätt hårt när man passerade dem för 4de gången. rolig backe med enkelriktat utför så man behöver inte oroa sig för möte. zoom zoom.

skönt att komma hem. Spanade in långloppsformen och den verkar riktigt bra. På söndag är det Långa Billingeracet i Skövde. start kl 10:00 håll tummarna för mig då. ska försöka jaga ikapp jonas som startar en fålla framför mig iår, hur fan han lyckades med det vet jag inte. blir hårt. ska försöka köra om dig!


nu ska jag kolla om J inte har kvällsdatat färdig så jag kan ringa.
godnatt

Kommentarer
Postat av: Ionna

Långvinkelsbacken går väl inte upp till kopparmölleplatsen, det är hälsovägen som gör det.

2009-05-19 @ 07:44:07
Postat av: Micke

Ionna: kopparmölleplatsen ligger ju bara några meter från där den slutar. palla anmärka på ALLT!

2009-05-19 @ 08:08:02
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Ionna

haha, sluta ta så jäkla illa upp Micke. Du tar åt dig alldeles för lätt

2009-05-19 @ 08:21:33
Postat av: Ionna

...och btw så menar du nog kopparmöllegatan

2009-05-19 @ 08:24:20
Postat av: m

Ionna: jag tar inte illa vid mig, tycker mest det är störigt att det ända du komenterar på är små skitsaker som kanske är fel.



kopparmölle nånting.

2009-05-19 @ 12:38:16
Postat av: Ionna

Det är ganska uppenbart att du tar åt dig, kom igen. Blodpudding och Kopparmöllegatan, det är väl bara att ta det utan att bli sur och bjäbba emot särskilt om det nu är "skitsaker" som du säger. Du skriver ju ut att det heter en sak, klart att jag rättar då. Herregud, folk rättar mig hela tiden och du själv rättar också folk, så kom igen. Hade jag velat vara en besserwisser hade jag ju rättat varenda stavfel du har.

2009-05-19 @ 16:37:12
Postat av: Olsson

Det är deffade vader vi vill se!

2009-05-19 @ 19:43:47
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: Micke

Ionna: klart man tar åt sig när man skriver ett semi-seriöst inlägg och det enda folk kommenterar på är att man kallar det blodkorv istället för blodpudding. är det lönt? lika meningslöst som schex eller kex eller vilken gata som ligger var eller hur nära någon plats det är eller inte. det har ju inget med själva inlägget att göra och känns rätt meningslöst. jag kommer iaf alltid kalla det för blodkorv. peace

2009-05-19 @ 20:09:34
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Ionna

Det är ju dock inte det enda folk kommenterat. Det är JAG som sagt de två sakerna, sen tog ju du upp diskussionen. Om du tycker det är bagatell- saker så skit i att svara då. Har man en blogg får man räkna med att folk kommenterar allt möjligt, t.ex. sakfel. Orka ha en blogg annars om man ska ta åt sig av allt. Speciellt sånt som kompisar säger. Kalla saker vad du vill, folk kommer alltid att rätta det. Borsta av dig det och var glad istället. För det är ialla fall jag :)

2009-05-20 @ 07:46:44
Postat av: Buster

WOW CATFIGHT GOGOGOGOGOG

2009-05-20 @ 13:45:28
URL: http://www.buck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0