LÅNGA BILLINGERACET 2009


Ja palle kom ju och hämtade mig, vi packa in grejer och cykel sen bar det av, fullt ös mot skövde. Jonas och Toni hade åkt en halvtimme tidigare men Nico och Matrin var 10min efter så vi sammanstrålade på Max i värnamo för en bensträckade över milkshake och äppelpaj, inte dumt! Sen stångade vi på hela vägen upp till Skövde. Upp för billingen för att hämta nummerlapp. nr 53(skulle bli turnummer). Checkade in på fancy-pants hotellet där man fick ta med cykeln in, det tycker jag är bra nu när dom har ett så fint evenemang som Långloppscupen på besök istan! MAT ville alla ha så vi begav oss ut på stan för att se över möjligheterna.
(fint hotellrum som vi självklart lämnade i exemplariskt skick, man ska tänka på att någon ska komma och städa sen)
 Mango som vi åt på förra året var fett fullt så vi hittade något helt ok, minns inte vad det hette men en enorm salladsbuffe hade dom och vi fick smarriga grillade spett med olika kött på och potatisgratäng. sweet.När vi ätit upp råkade jag kolla upp på hilmen genom fönstret, det var ruskigt mörkt. aj aj. 10 min senare SPÖregnade det. Direkt tänkte man att nu går morgondagen åt helvete, men efter lite smakväm i hotelbaren slutade det regna och himmlen blev vackert midnattsblå. dags att sova.

Klockan ringde 7. pang. Upp som en pingisboll, fixa, packa upp, duscha, fixa mer sen ner och äta frukost! äggröra, keso och ananas smakade underbart, även rostad macka med ost och korv. kroppen kändes superladdad. Vi åkte upp till målområdet för att göra oss i ordning (är man smart ställer man bilen vid målet och inte vid starten) benen linimentades och ryggfickorna packades med äcklig sportgel(fy fan vad vidigt det är) sen var det 20 min till start så vi fick sno oss på. rullade ner för hela billingen i 68kmh. perfekt uppvärmning!

Dags för start. fy fan! Folk kör ju CrossCountry start, min puls var inte under 185 första kvarten som förövrigt började med att jag brände om Jonas L. Sen blev det lite bättre, folk hittade sitt tempo och hetsen lugnade ner sig lite och jag började plocka placeringar. I början fegade jag och lät kroppen återhämta sig efter en aldeles för hård start sen ökade jag mer och mer allt eftersom. Solen sken, fåglarna kvittrade och uppförsbackarna vara sinnessjukt jobbiga. orkar inte skriva mer om hur jävla jobbigt det var för det var det.


Tänkte istället skriva om hur GÖTT det var. Förra året var det +4 grader, det regnade,snöade och haglade och banan var täckt av svart gröt som satte sig överallt och gjorde både uppfarter och nerfarter mer eller mindre ofarbara men i år var marken precis lite fuktig, så där så det inte stänker och inte dammar. Optimal med andra ord, detta gjorde att man kunde köra både uppåt och neråt och man kunde göra detta fort. hur roligt som hellst!

Skönt att komma i mål var det också. jag hade några mål med Billingeracet och ett av dem var att köra under 4 timmar, det andra var minst top50. jag körde inte på 03:48 och jag blev 49a av 70som kom i mål i elitklassen. fett nöjd! Som ni ser på höjdkurvan är målgången allt annat än trevlig.

Att komma i mål var helt jävla underbart. man fick kliva av cykeln, man fick sätta sig i gräset, man fick dricka VATTEN! ingen slibbig äcklig sportdryck som satte sig i halsen samt man fick mat. pastasallad med rivna rotfrukter och skinka, inte dumt efter 8mil i skogen. Sen fick jag duscha och det var fan inte dumt det heller, iår fanns det kvar varmvatten och gott om plats att byta om på. helt perfekt! Sen åkte vi hem ganska direkt. palle ville hem till sin familj och jag ville hem till min tomma lägenhet...(not) såhär såg pastasalladen ut... gott va!


Liten summering för er som inte pallade läsa ovanstående. Billingeracet, 8.1 mil Mounatinbike i Skövde med omnejd, upp och ner för Billingen. Soligt, varmt och skönt. Torrt fint underlag med undantag för 200vattenpölar och surhål. Benen levererade de-luxe och jag kom 49a av 70 i min klass.

Årets upplaga får 5 stjärnor av 6 möjliga! nu ska jag sova/hamna i koma

Kommentarer
Postat av: Olsson

Grymt kört och fin review!

2009-05-25 @ 00:18:18
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: Joakim

Tror att jag var smutsigare än dig. Härligt att ni fick bra väder.

Postat av: axl

bättre start än vanligt va? fegmicke måste BORT där!

2009-05-25 @ 01:26:50
Postat av: anna

Bra gjort!! :D

2009-05-25 @ 07:32:12
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jättebra, leriga pôjk! :D :*

2009-05-25 @ 07:49:51
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Johanna

Snällt att lämna hotellrummet i ett fint skick också! Jag vet att det uppskattas :)

2009-05-25 @ 12:50:30
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: jonas l

Grymt bra kört, fotat och bloggat. Mycket god mat efter tävlingen jämfört med Lida Loop tycker jag. Gött med ben som levererar med, då blir allt så roligt.

2009-05-25 @ 18:26:28
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Marie

Göttans kört!

2009-05-25 @ 19:37:00
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: anna

Jag tror inte att det finns. Eller, det kanske finns nånstans, men troligen inte i vanliga affärer (eller så har jag kanske missat det haha). Man får mest hoppas på tur när man köper kläder hahah.. Oftast funkar det bra med stretchiga tyger så det är de o-stretchiga man får chansa med :)

2009-05-25 @ 22:10:55
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0