Ringsjön runt...

... är ett motionslopp som vem som hellst kan köra. det går runt de 2 ringsjöarnapå ganska tungt trafikerade vägar, jag har kört det 3år på raken och i år pallade jag inte ge mig ut på vägarna så jag tänkte prova MTBrundan och göra det till en liten tävling med mig själv. köra i långloppstempo och se hur snabb jag var i jämförelse med motionärerna.

Upp strax efter 5 i morse, magnus och hans bror hämtade mig strax efter 6 och sen raka spåret mot Höör, betalade anmälningsavgiften och fick startlapp och allt sånt där. Det visade sig att det var jävligt många som skulle köra, jag skulle uppskatta 150-200 pers, många glada i jeans och biltema cyklar och fler än förväntat med carbonram och annat finlir. Vitargo-Robban från malmö visste jag att jag skulle ha problem att hänga på men annars tyckte jag att jag skulle ha en god changs att hänga på dom andra. Pacebilen började dra oss ut till skogen och sen släppte den. Robban gick loss direkt och i 3dje backen bara försvann han, det var jag och 2 andra som hittade vårat eget tempo och började köra. Vid ett surhål tänkte jag bunnyhoppa över men framhjulet satt fast i leran så jag slängde mig själv rakt över styret och landade snyggt med ansiktet först i leran. Armbågen gjorde skitont även huvudet, började må illa och blev yr. hur skulle det här gå. Dom 2 andra jag åkt med hade dragit på ganska bra så jag fick suga i hårt för att hinna ikapp, det gjorde jag och jag gick om. Sen blev det solokörning för resten. Drog på allt vad jag kunde för resten och seglade in som 2a, 9min efter robban och 6 min före 3an. klart nöjd!

(jag och Björn innan start, fan vad äckligt sponsrad jag serut)

Efter lite målgångshäng drog vi hem igen, snabbt som fan in i duschen och slicka såren efter vurpan, hade fan lera överallt, måste sett för jävligt ut, får nog en bild på mig direkt efter målgång av jansson sen, ska lägga upp den. ut och fika med buster, kroppen ville ha kaffe och det fick den. mmmm (även kladdkaka)

Sen lullade vi lite på stan spanade lite, även på kläder, hittade en söt t-shirt och en fin skjorta, bara att slå till. Just nu sitter jag och är nöjd med mig själv oh väntar på att Mimmi ska ringa, galet grillsugen, så jävla mycket folk ute i kväll. ska bli roligt! weeeeee

Kommentarer
Postat av: Olsson

Grymt kört idag! Nästan så man blev lite sugen på att vara med ju, men jag fick en fin morgonlöpning i pålsjöskog istället :)



Bra shoppat oxå!

2009-05-30 @ 18:34:32
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: jonas l

Nice, men äckligt sponsrad, hur tolkar man det? Robban var riktigt snabb då lät det som.

2009-05-30 @ 21:43:04
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: anna

Oh, tack - nu kom jag precis ihåg att jag har Ben & Jerrys i frysen :D



Den där kladdkakan såg väldans god ut... :)

2009-06-01 @ 18:43:47
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Jonte

ojojoj lilla björn också ute trevgt!:D

2009-06-02 @ 21:40:43
URL: http://jonathancyklist.blogspot.com
Postat av: Jonte

ojojoj lilla björn också ute trevgt!:D

2009-06-02 @ 21:40:57
URL: http://jonathancyklist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0