Slut...


det är vad både min kropp och min hjärna är just nu. En sjukt stressig dag på jobbet idag, det är ju ringsjön runt och sen vätternrundan så folk handlar grejjer som idioter och folk tycker det är OK att komma 5 i 6 och börja prova skor och byxor... skäms! dock fick jag skjuts hem av en kund som tyckte det var synd att jag missat mitt tåg, sånt gillar jag!
Jag hade ställt in mig på att köra landsväg efter jobbet och för att preppa hade jag tagit med mitt framhjul för att spänna lagret som glappade en aning. Väl hemma bytte jag om ocg gjorde mig klar, när jag skulle lyfta ner cykeln såg jag vad som fattades. ett framhjul. Svordommarna var inte få eller korta... MTBn stod fortfarande lerig i hallen... what to do. snabbt på med olja på kedjan och byta skor. Rätt ut i skogen! Ilskan från att ha glömt hjulet på jobbet var perfekt brännsle, blanda det sen med lite Sybreed och Pendulum i öronen blev det ett slakpass. Nu vill jag inte framstå som någon elitcyklist som skryter om hur mycket jag tränar för jag stör mig som fan på sånt. men idag gick det verkligen riktigt bra. Pigga ben som ville kötta mycket på storklingan och ett sinne som gjorde alla rötter och stenar och snabba utföråk till en invand dans. perfekt. Sen kom regnet. underbart svalkande. 1timm och 20 min blev det.


sen måste jag slå ett slag för cateringföretaget som ligger brevid (nästan) vår butik. Tua catering heter dom och går under namnet matservice. Dagens lunch varje dag och det är riktigt mat, husmanskost lagad från grunden. vad dom än har på menyn är gott även om man inte gillar det! KOLLA HÄR
idag var det örtbakad lax med nypotatis och hollandaiesås. mmmmmmmmmmmmmmm


nu ska jag sova som en sten. i morgon blir det fan landsvägskörning!

Kommentarer
Postat av: joakim

Har putsat och oljat min Misano.

Min cykel och inget annat.

2009-05-27 @ 00:07:04
Postat av: Olsson

Den där matlådan känner man igen. Jag har nog ett precis lika dant foto någonstans i cyberrymden.

2009-05-27 @ 09:31:59
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Huuuu vicken god mat! det såg jag på långt håll!

2009-05-27 @ 20:14:29
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: marie

Jo, det är väl tyvärr så. Men Mathias har väntat lite på en utmaning så det blir säkert supert! Lite nervöst att vara bland de sista in på ett företag i dessa tider bara...men men..man får ta det dag för dag. :)

2009-05-27 @ 21:09:06
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0