Sköna Helg!

ja kom snart igen sköna helg!
Den här helgen har jag haft massa skoj och fått massa gjort, alltid roligt.

I lördags sov jag lite extra mest för att jag tyckte jag var värd det och för at tdet var röd dag. Temperaturen stod på 9 grader så jag klädde på mig aldeles för lite grejer och brände ut i skogen för att ha lite kul, och då kan man ju inte köra långsamt, vilket resulterade i att pulsen blev osedvanligt hög. inte dumt. men jobbigt! Roligt med folk man möter, vissa flyttar på sig och vinkar glatt... men inte de 2 feta tanterna jag mötte som var ute och rultade med sina gåpinnar som de släpade efter sig, på krönet av en ganska jobbig backe möter jag dem och är påtagligt trött och den ena bara vänder sig om och säger något som jag inte hörde men på hennes ansiktsuttryck var det säkert något läskigt. läskig tant. kan säkert läsa henne insändare i morgon. suck att dom pallar, jävla surpensionärer. passet var slaktigt och skönt iaf. Sen hem och koka te och slappa i soffan ett tag. Kaffe/fika nerven gjorde sig påmind så jag susade ner till K&co och körde en najs macka med tillhörande kaffe och påtår. B och M gjorde mig sällskap halvägs in och när mina behov var stillade hoppade vi in i Ms RX8 och brände upp till MAXI. wroooooooom

Middag skulle lagas... eller jag fick laga, men det gjorde inget för jag tycket det är kul. Vi funderade länge på vad, något som många kan bli mätta på och som inte helt svårt att laga heller, Lasagne? givet. Hemmgjord bechamelsås och färska pastaplattor samt färsk oregnao. inte dumt alls faktiskt, tog mig ett litet glas rött till också. När vi ätit kom det lite mer folk och öl och mer vin korkades upp. dock inte så mycket för mig och när folket skulle gå ut smet jag hem som en hund med svansen mellan benen. min säng var SJUKT skön.

Söndag. UPP OCH HOPPA... eller inte. låg kvar till lång fter nio och bara njöt av att vara ledig. ah. Jag skulle vara ute i Munka Ljungby kl 13 och kanske cykla på BMXbana men jag kände mig ganska stel sen gårdagens pass så jag packade ner kameran och klädde mig varmt i stället. Kutade runt och fotade stackars MTB cyklister som försökte köra BMX. sjukt roligt såg det ut att vara och när proffset Rickard körde igång så bleknade de flesta.

Sen fick man sno sig på hem, totalsanera lägenheten och börja på maten, föräldrarna kom tidigare än annonserat, är inte bara underbart, Det blev Lax som jag körde i ugnen med pesto på, under laxen låg grovt skivad fänkål som bakades och koktes i smör, pestoolja och laxsaft, till det en varm linssallad som jag älskar, linser är så förbannat gott att jag har det iallt numera. Lyckad middag! jag fick tillbaka mitt Citronträd också, den stackarn hade fått en MYCKET störe kruka, när jag fick den av Rannva var den bara 3 blad hög men nu när den blivit 30cm behövde den lite mer svängrum. hoppas den fortsätter växa. Pappa hade med sig trälim och en skruvdragare så vi började med mitt soffbord som på något sätt gick sönder på min födelsedag, nu är det limmat och det sitter 4 stödskruvar idet. Min en meter långa grendosa som ligger under skrivbordet sitter nu fastskruvat udner bordsskivan så jag slipper massa sladdar på golvet. sjukt skönt. även en låskedja på dörren sattes upp så nästa gång Jehovas, Radiotjänst eller du kommer så kan jag bara dra igen dörren igen.  ha ha ha.

Nu ska jag hoppa ner i min säng och sova. jag gissar på att du inte pallade läsa allt det här... känner du dig skyldig? bara att scrolla upp och börja om! peace out!

vad är hennes problem?


Kommentarer
Postat av: Rannva

Den kommer nog bli större, Freddys föräldrars citronträd som de fick är över en halvmeter och den växer fortfarande, vi får väl se hur mycket de klarar i detta klimatet ^^ Låter som en väldigt skön helg trotts allt för dig, maten lät riktigt smaskig

2009-11-02 @ 01:10:12
URL: http://crazytiny.blogg.se/
Postat av: JL

Micke.. du har för mycket fritid!!!

2009-11-02 @ 11:11:01
Postat av: Johanna

Hoppas du inte drar igen dörren när jag kommer

2009-11-02 @ 21:25:20
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0