FUNKTIONÄR


Idag annordnade Åstorps CK en MTB tävling i SydMTB cupen och eftersom jag inte skulle köra fick jag vara funktionär. jag fick kanslitjänst vilket är jävligt soft, hålla koll på hur många varv cyklisterna hade kvar och visa dem det med att hålla upp stora skyltar med nummer på så dom fattade hur långt som hade kvar (Olsson kved hårtnär han såg en skyllt med en stor svart ond 5a på) Sen när dom gick in på sista varvet klingade jag i en stor mässingsklocka. brevid mig satt Charlott? kass på namn, och skrev ner allas startnummer i den ordning som passerade varje varv och ordningen som kom i mål. mellan varven han jag kuta ut på banan och fota lite snabbt också. (här under ser ni Nico bryta ljudvallen med ett killerface som fått Juha Valjakkala att lägga benen på ryggen)

Christian,klubbens grymme kanadensare hade släpat med sig sin feta gasolgrill som han brassade feta burgare och korvar på, massa smaskig specialsauce på och fulkornsbröd, så in i helvete gott. Åstorp dominerade klart prospallenmed många 3dje platser, några 1a platser och 2aplatser. sjukt bra jobbat! Efter vi packat ner alla avspärrningarna och tömt hela området åkte vi förbi maloja (Vad är Maloja? kolla HÄR) och kollade på nya kollektionen, köpte en fin mössa och en asskön hoodie,det var jag värd,dessutom fick Åstorps medlemmar 10% rabatt. sjukt nöjd. (mössan heter"kissing birds" och finns i ETT exemplar i sverige, jag är unik)


när jag kom hem var cykelabstinensen så hård att jag bara slängde på mig kläderna och drog ut och crossade i en timme stenhårt. kändes underbart. komemr kännas ännu underbarare när jag moddat den så man faktiskt kan bromsa och växla ordentligt.

nu blir det mat och vanillacoke i soffan... peace


Kommentarer
Postat av: Johanna

Den va fin. Å den sitter på en fin pôjk mä! :D

2009-09-26 @ 22:19:09
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Johanna

Verkar va lite roligt att vara funktionär förresten :) Puuuss

2009-09-26 @ 22:21:45
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: abbe

hur fan har du fått tag i vanilla coke?

2009-10-12 @ 23:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0