Magura Durin SL

Jag tänkte bara börja med att den här gaffeln är det mysigaste, styvaste och mest följsamma jag någonsin åkt på och jag kan rekomendera vem som hellst att köpa en, sen att jag haft maxad otur med den  är ju som sagt otur...

Jag ska inte ha prylar. dom går bara sönder eller upphör att fungera som dom ska. Datorer, mobiltelefoner och cyklar... suck. I Januari skickade jag upp min Magura Durin SL för service hos Martin i göteborg. När gaffeln var nerplockad visade det sig att justerskruven till retur-cartridgen på något sätt fastnat och gick inte att rubba. Cartridgen skickades till Sverige agenturen och sen ner till tyskland. Dom petade och pillade på den och skickade efter ett tag upp en ny... eller försökte, UPS slarvade bort den på vägen. En ny skickades upp och den kom fram. Lite filandes och meckandes senare var den monterad i min gaffel. gaffeln skickades till mig och monterades senare på min cykel. När cykeln stod i källaren och väntade på att bli slutjusterad såg jag att det läcker olja ur gaffelbenet, kanske bara överflödig smörjolja som läckt ut via innerbenen. men icke. Det kom från cartridgeskruven... suck.

Word from the wise är att jag kan använda gaffeln hur mycket jag vill dock att den kommer bli sämmre och sämmre allt eftersom oljenivån i gaffelbenet blir lägre. jag kommer få en ny cartridge men det kan ta ett tag då den snart ska gå i produktion... på andra sidan jorden. hurra!

Eftersom jag tänkte snåla och försöka köra på samma kassett som förra året blev jag inte förvånad när den inte alls ville lira med den nya kedjan. fick bli en ny kassett. så jag tänkte nedgradera cykeln lite. mest pga snålhet.

XTR kassett 222g inkl låsring

XT kassett 262g inkl låsring.
Alltså 40g för 1025:- ... det är fan inte snålhet, det är att vara ekonomisk. var kan en XTR kedja ha bättre funktion än en XT?

nu ska vi bara få rätt på bodyn i mitt räserhjul sen kanske man kan börja cykla igen, kanske, om jag orkar.

godnatt.

Kommentarer
Postat av: Björn

Men en XT-kassett tillsammans med en Yumeya kedja? Liiite snålt om du frågar mig. :p



(fast jag ska köra på samma sen, när min nuvarande kedja är sliten, men ändå) :D

2010-04-12 @ 22:09:04
Postat av: Johanna

sending some loooove <3

2010-04-12 @ 22:57:41
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Sätofta Lasse

Till och med jag tycker synd om dig plus att du fått nedgradera dig. Kommer in med lite chockladbullar imorgon som tröst.

2010-04-13 @ 20:52:45
Postat av: jonas l

Skippa mtbkedjorna och köp Dur-Ace7900kedja istället, riktigt fina på mtb också. XTRkedjan har bättre ytbeläggning än XT, same shit annars.

2010-04-15 @ 20:59:56
URL: http://cerrol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0