Day off

jag kände att jag behövde vara ledig en dag, komma ikapp med mig själv lite och det fick jag vara, tack!

massa förmiddagssysslor började dagen med, hänga och vika tvätt, duscha alla blommorna och vattna dem ordentligt, sen städa och torka alla fönsterkarmar. gick även ner med massa grejer till källarförådet som stått och skräpat. skönt.

kl1 käkades lunch på Koppi med ett gäng sköna figurer, lungn och ro i solen, inte dumt alls. Kyckligsallad och hallonsmoothie har sällan smakat så gott, bara tanken på matlåda på jobbet i morgon får mig att rysa lite. När alla andra skulle tillbaka till sin jobb (ha ha) så susade jag ner om apoteket och köpte lite nödvändigheter sen hem och skrubbade cykeln, även lite poslish så att den skulle blänka lite extra i solen.

(tittar du riktigt noga ser du min cykelx2 i bubblan)

Pluggade i hörlurarna och swishade ner på Cervélon och la mig i gräset på göningen, underbart. Efter ett tag såg jag en massa såpbubblor komma åkandes förbi, det var någon förskoleklass som lekte. kameran åkte fram.

Synd att en såpbubbla bara lever mellan 1sekund och 5 min, för dom verkar ha det så gött, där dom hänger på varandra och bara är.

Efter en timme i solen kände jag mig lite mör så jag rullade hem, enbart för att byta kläder och sticka ut på cykeln igen, den här gången för lite sk. träning. CK Fix hade dagen till ära valt att bedriva ett lugnt träningspass eftersom alla skulle köra vätternrundan på fredag. snittpuls på 130bpm i 2 timmar. yay. jag har typ högre när jag jobbar i 8 timmar. ha ha. men det va rätt kul ändå. blev några skylltspurter.

Powerpannkakor i kväll också. underbart gott. så nu är frukosten resten av veckan fixad, vanilj/jordgubbsyougurth och pannkakor. epic morgon.

en liter vatten nu sen i säng, march pannkaka... hejdå

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina bilder!

2010-06-17 @ 10:26:28
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Magnevik

taskig vilopuls du har då! du borde kolla upp det tror jag...

2010-06-17 @ 22:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0