Helgen som var

var en bra helg.

Började på fredagen direkt efter jobb, snabbt hem i ösregnet, byta kläder och snabbt iväg på Busters syster Klaras studentfest. hon fick en bra bok av mig, hoppas hon läser den. Lite senare blev det utgång, jag var inte alls pepp och fick ont i magen. så jag smög hem innan berusningen han infinna sig, skönt. Dock hittade jag en mobil. what to do?

Lördag morgon, låg och drog mig ända till halv 11. fett skönt. Bastant frukost bestående av surdegsbröd och té. sen peppa lite för att klara av MTB i lera och regn. jag är extremt dålig på att köra monkeybike i skogen när det är blött så jag såg det som ett ypperligt tillfälle att öva. Skrapade ihop en rätt bra runda med hjälpa av typ ALLA existerande stigar i hela helsingborgs komun och snittpulsen blev överaskande bra. Någon hade ringt mobilen jag hittade typ 200ggr såjag ringde upp och sa att dom kunde få tillbaka den. Smidigt nog satt dom och åt på ett sushi (mmm sushi) ställe på vägen ner mot stan, så jag poppade in och lämnade den, fick 200:- också. inte dumt alls. dagens karam tror jag.  Resten av dagen som mest var kväll gick åt att rengöra cykel, och mig själv sen äta och slumra framför en bra film. klockers lördag.

Söndagen visste jag att den skulle gå åt städning och tvätt och mycket riktigt. ha ha. Dock lyckades jag smita ut mellan maskinerna och köra en fin men blåsig runda med Charles, vi turades om att dra och snitthastigheten blev sjukt bra trots envist blåsande och tunga backar upp till kullens fyr. var riktigt jätte jätte trött när jag kom hem. skönt. Städade det sista och hängde och vek tvätt resten av kvällen, även matlådetillverkning stod på schemat. visade sig idag att det blev gott.

(inte långa intevaller, men många)
Måndag, varför kommer man aldrig undan måndagar? det är ju frånvettetrundan på fredag så alla som kommer in i butiken är fett stirriga och ska ha sadlar och byxor och regnjackor och uppladdning och nerladdning och liniment och gud vet allt... chilla! blev en vansinnig stressig dag och jag somnade som en stock på tåget efter bara 2 koppar kaffe efter lunchen. men Snälle Charles hade lagt undan en macka till mig på Koppi som gjorde susen innan dagens smygträning. Massa små men branta backar, upp och ner för landborgen, varannan ståendes varannan sittandes på hög/låg kadens. stackars benen, det gjorde ont.

(jag blir glad av lera och svett, älskar att vara svettig, vad gillar du?)

nu ska jag vältra mig i säng. sova är så jävla skönt.

i morgon blir det situps och Pizza. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Kommentarer
Postat av: Johanna

Dig.

2010-06-15 @ 00:45:35
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att se att överfavoriten är på gång och att cyklandet har fått del av ditt liv igen. Snart dax att komma till Sätofta och mäta sina krafter mot en gammal farbror:-)

2010-06-15 @ 07:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0