Midsommar

Vilken grym helg jag har haft. måste bara skriva ner mina upplevelser så jag kan gå tillbaka hit och läsa om hur underbart cykling kan vara när den är bra. Så en regning oktoberdag när cykeln och benen gått dåligt kan jag läsa här och njuta.

Fredag morgon började lugnt och stilla då vi inte skulle ses förens strax efter 10 utanför Charles på tågaborg så jag hann duscha, gröta och klä mig i lugn och ro, det blev all white a.la maloja dagen till ära. Gladstämmning borta vid sammlingen var även Snarkus-Markus dök upp, roligt! så vi blev 3 svenskar och 3 norrmän, jämt och bra. Turen styrdes ut mot ängelholm och vidare ut på bjärehalvön för en fika i båstad sen upp på hallandsåsen (se karta) Efter dryga 5 rätt roliga timmer med mycket skoj och tramms och spurter på alla skylltar var vi åter i Helsingborg och rullade in i vikingsbrgsparken där Miia satt och ahde dukat upp filtar och sillburkar och gubbröra och hembakt grovbröd. Så det vara bara att snickra sig en sillmacka och lasta in. himmelskt gott att sitta i cykelkläder och äta midsommarlunch i gräset. oh boy! Sen var det bara att rulla hem och duscha för det skulle snart ätas middag på samma adress som cyklingen utgick från.

Grillade primörer, nypotatis, kyckling i flädermarinad och majs och gud vet allt, ett rejält plockbord med mat som gjorde kroppen glad helt enkelt, sen även några doda öl och nils oscars tärnö gin, riktigt fin! en kalas midsommar som slutade halv 1 för att folk somnade. jag fick en sval och skön promenad hem i natten. gjorde mig gott.

Lördagen skulle det också cyklas på, inget undantag där inte. Sammling utanför olympiaskolan kl 12.00 för att styra färden ut mot söderåsen, vi var ju tvugna att visa norrmännen att skåne inte var platt för det är det inte! Det blev åvarpsbacken upp sen ner mot kvidinge, väl nere kännde sig Réne lite sliten efter gårdagens övningar så han styrde upp mot åsen igen för att möta oss andra i Stenestad igen. Vi andra slitna med tappert försökande hjältar styrde kosan mot Lotta på åsen, söderåsens bitch no:1. Senast jag mötte Lotta var på Gran Fondot för en månad sen och då tyckte jag den var pest och sämst, men idag gick den riktigt bra, var inte uppe på 25an en enda gång och hade bra rygg på både Charles och Snarkus, dock drog dom ifrån med några meter på slutet men jag var nöjd som fan. Réne hittade vi på ett litet fik där vi andra också satte oss för att pusta en stund.

Hemvägen var inte så lajban då jag nästan väggade helt. men SIS Go-gel och en halvliter sportdryck ändrade på det så lagom till långeberga fanns det krafter igen. DoH. Efter en lång kall skön dusch rullade jag ner till stan och ful-fikade på espressohouse. Senare blev det sillmiddag hemma hos Charles och Anne (som nu kommit hem från Kaffe-VM i London) lite jordgubbar på det och kvällen var gjord, ögonlocken ville hem och sova så så fick det bli. grym däckning i sängen efter en sån dag.

vaknade i morse kl 7 och kunde inte somna om. Så jag knallade ner och köpte frukostbullar, för jäla lyxigt så jag säga. Sen upp på hojen. sammling redan kl9 för att sticka ut till kullens fyr lite snabbt innan norrmännen skulle åka hem, Sammtligen hade nog återfått krafterna för det spurtades något så kopiöst, på allt som liknade en skyllt. hur kul som helst. Mina ben kändes jävligt bra så jag gick på hårt upp till kullen och var i ledning hla vägen till parkeringen vid golfbanan då det börjar branta på igen, där ville inte min kedja gå ner på lilla klingan och när den väl gjorde det var jag omåkt med flera meter. satan! men det var långt ner till 4de man iaf. klen tröst.

På ägen hem stannade vi i mölle för en snabb glass i klena portioner, varför ska alltid alla sommarorter sälja dyr glass i sjukt små format, så gnidet och så tråkigt. Full fart hemmåt blev det sen iaf med full spurt på alla skylltar, jag tog faktiskt hem några av dem och vissa var i hårfin duell med både Charles och Snarkus. Som ni ser på bilden hade 2 norrmän hittat en offroad stig att åka på, läckert.

Summeringen av helgen blir 5 stjärnor. God mat, grym cykling och sjukt bra sällskap. Även att benen levererade så bra som dom gjorde uppför och i spurt gjorde mig väldigt glad.

dessutom an det komma ett paket till mig från Norge snart, innehållandes 2 runda saker, vi får se. nu ska jag sova som en sten. hej hopp

Kommentarer
Postat av: Andreas Olsson

Låter som en galet schysst helg! Kul att du verkat hittat glädjen i cyklingen igen.

2010-06-28 @ 00:14:04
URL: http://www.andreasolsson.com
Postat av: snarkus

it was nice!

2010-06-28 @ 06:27:31
URL: http://blog.sparkus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0