Gran Fondo Eslöv

Idag var det dags, att för första gången i år pressa kroppen så hårt det bara går för att se vad den håller för, vinterträningen i år har varit mer eller mindre obefintlig men jag vet att det finns lite power i benen liggandes nånstanns, skulle bara hitta den.

Brian Hämtade mig kl7 och kosan styrdes mot Eslöv (little big city of) väl framme under uppackandet av grejer och cyklar insåg vi båda att vi åkt från våra hjälmar, smart! efter lite runt kollandes och ringandes ringde vi jocke, han svängde in om butiken och hämtade varsin hjälm till oss. en extra hjäm kan man alltid behöva. så nu har jag en MTB hjälm och Landsvägs hjälm, gött (och dyrt) Vi sammlade oss gick och sket ut dom sista fjärilarna ur magen och ställde oss i startfållan, 330pers kom till start, helt sjukt bra, deltagarrecord.

PANG!, starten gick och det var med en satans fart, snitt på 39kmh de första 25kilometrarna där mina vintersega och ouppvärmda ben sa stopp, i ett litet motlut tappade jag förstaklungan och avståndet till den växte med metrarna i tiotal per sekund. Fiasko! tänkte jag och ville kliva av banan men efter någon minut kom jocke och andra kungan åkandes. Hurra! hängde på dem en stund, vilade benen fick snacka lite med Menthos och Semb sen var det full gas hela vägen. kågerödsbacken avverkades, åvarpsbacken avverkades och sen Lotta på åsen backen. smack smack smack! vägen tillbaka till Eslöv gick på riktigt sura och stumma ben men jag lyckade spurta ifrån alla i 2a klungan och rulla in på 03.45, sjukt nöjd!

(jag stånkar mig upp för "Lotta på åsen" backen, borde bli bättre på att köra uppför snart)
det var 137 vackra och snabba kilometrar som vi plöjde igenom med en snittfart på 36kmh. tyvärr fick jag aldrig ur GPS filen för när jag instalerade om den i datorn försvann... allt. moget. men så är det ibland.

(jag och Brian är nöjda och glada, dags för en dusch)
Sjukt nöjd med dagens insats och en kopp kaffe på Koppi smaka riktigt gott efter hemkomsten.

nu ska jag skaka vaderna innan sängång jag hörde att det vankades cykel med Charles i morgon.

HEPP!


Här kommer en liten uppdatering  med banprofil och höjdkurvor

rätt bra rundabrian måste fått hemlängtan då vi nästan passerade kvidinge.  ha ha

Är skåne platt? den sista puckeln är backen som kallas för "lotta" eller "lotta på åsen" då det ligger ett fik mitt i baken med samma namn. brant, hög och lång. precis vad man vill ha efter 02.25 i sadeln. ha ha

STORT tack till Christian "Menthos" Rosé som skickade över GPX filen då min egen försvann, tack tack

nu ska jag på klubbträff, fika och titta på hur man meckar cykel.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh, läste inlägget precis när du publicerat tydligen :D

2010-05-22 @ 23:35:25
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Sätofta Lasse

Grymt bra insats på Gran Fondo. Du blir livsfarlig med lite träning så det är väl bäst att jag satsar lite extra framöver:-)

2010-05-23 @ 09:23:19
Postat av: Magnevik

oooh vilken härlig banprofil. det börjar verkligen klia i benen. den måste testas nån dag!

2010-05-24 @ 07:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0