Söndagsmys

vaknade av mig själv runt halv tio, låg och drog mig i 20 min bara för att det var gött. Smög upp och klämde en burk tonfisk till frukost, det kan tilläggas att jag har 0 pengar kvar tills på tisdag. tråkigt.

(ett försök till karta. kanske inte syns så bra men det är helsingborg längst ner till höger och Laröd i mitten. Är jävligt glad att min GPS och sporttracks funkar som det ska igen.)

Läste på fajsbook att Jonas Hemberg skulle cykla MTB längs landborgen och det skulle passa mina Gran Fondo-stela ben perfekt. Toni och Brian var med också så det fanns ingen tid för mjukkörning. Trots tapper insats igår levererade benen ett bra tryck i pedalen och underlaget var hur gött som hellst. gick riktigt fort både uppåt och neråt. dock stöp jag över styret i en lite förhastad manöver och kastades utför en liten brant, kattreflexer som man har gick armbågen och handen i först och cykeln landade snyggt på ena pedalen och styrändan, sen rullade vi tillsammans ner för branten. läckert, not! skrapade mig ganska milt på axeln och benet. så var det klart, årets första.

(se bara som den hånar mig i bakgrunden, cykeln alltså, jag ska operera på den i veckan, utan bedövning)

Senare på eftermiddagen bar det ut till åstorp för lite samkväm, fika och mektips med alla som kännde sig sugna på det. smaskig fika och bra undervisning, styrlidning, kassett, kedja och bakväxelbyte. kedjekapning och växeljustering mm blev det. kul att bara titta på faktiskt, sen att jens är kul att lyssna på och dukig påde tekniskt och pedagogiskt är inte fel.


resten av kvällen bestod av rodelträning på soffan med blodkorv och ägg i magen, inte dumt alls. Sen att jag råkade ha Romeo + Juliet på TVn var inte fel det heller. lätt en favoritfilm, både till handling och till foto. vacker och intensiv film.

nu ska jag skalla kudden. ciao


Föresten, D'n'B hjältarna från Australien har nyligen släppt nytt och hur glad blir man inte när man hittar ett spår dom gjort tillsammans med rockhjältarna från Sverige, In Flames.

Ett säkert kort för att pusha benen lite hårdare upp för kullaberg eller landborgen i framtiden. ett tips är att höja volymen så högt det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0