Fix och Trix

ja då var det Tisdag och det behöver ju inte vara en Tristdag.

I morgon har vi styrelsemöte med klubben och det var min tur att fixa fika, jag brukar bre på lite extra till mina köra styrelsekamrater så jag gick all in, igen!

Muffins med en stor bit farin, kanel och cognacsmarinerat åkerö-äpple. mmm

Sen blir det även Långebjörns magiska "Epic-Cake" vad det är eller hur den funkar får jag inte berätta

Inge och jessica från Qualitybike var på besök idag och vi gick igenom innehållet på våran BBB vägg, mycket som ska bort och lika mycket nytt som ska in, fick massa skön statistik på vad som säljer bra och vad som säljer mindre bra. älskar statistik. Sen har BBB släppt ett nytt bromsgummi, eller modellen och artickelnummret är det samma, bara gummiblandingen som är ny, sägs vara 30% efektivare i blött underlag samt slitast 20% långsammare. hittar inget test på dem så jag får väl se vad dom går för.

Blåa klossar till min Sram Red, hoppas inte stilpolisen tar mig nu!

Kort efter dök Kenneth och Jens upp, alltid trevligt med välkända ansikten! även Veteranteamets nyaste tillskott var inne och provade kläder, Mats H och Ola C. ibland känns jobbet som en fritidsgård, bara massa sköna gubbar inne. då är det kul att jobba!

Sist men inte minst kom Anders Ekne in en sväng och lämnade 2 blåa ringar till mig.

Den första sitter nu på min MTB och är av blåeloxerad aluminium.

Den andra sitter på min högerarm. vet du inte vad BikePure är? kan du läsa där <--

Lite andra prylar som dykt upp i min garderob är nya MTB skor och handskar.

Ruggigt välsittande handskar med riktigt skön padding, nästan så sköna så jag kan köra utan mina foamhandtag, borde nästan prova. tyvärr lite kalla nu när vintern kommer krypande, men en bra anledning till att längta efter våren.

På gränsen till förstora, iaf när man går i dem, när man sitter på hojen och pressar är dom hur sköna som hellst, galet styva och riktgit välsittande. Tyvärr väldigt luftiga dom med så vi får se hur länge jag kan använda dem.

nu ska jag krypa till kojs. hej



Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Om jag bjuder på rådjur på fredag får du allt baka en "epic-cake" till!

2010-10-20 @ 00:42:46
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: Pelle

Skorna e såååååååå snygga, det får bli nästa invenstering:-)

2010-10-20 @ 10:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0