Höstig helg

just det, måndag igen, dags att blogga. är så sjukt dålig på att göra det i veckorna. men kul med en sammlingsblogg också för er som orkar läsa iaf.

Lördag morgon var riktigt skön, solen strålade och jag hade inte bråttom alls, tog tid på mig att äta frukost och klä på mig, fixa lite med cykeln sen rulla iväg i lugnt gemak. Det blev en riktigt skön och lagom lång runda ut till Jonstorp sen mot Mölle, upp till fyren och härliga kustvägen tillbaka till helsingborg. Hade bara med mig en Nuun brustablett i vattenflaskan och den fungrade utmärkt som elektrolyt hela vägen.

jag han slappa hemma i typ 20 min sen satte kaffesuget igång. blev snabb omklädning med dusch för att hoppa på nästa cykel och rulla ner till stan för inmundigande av kaffe med Johan som bara hipp som haver dök upp, trevligt. Vi hängde kvar till stängning och tog sen en lugnt promenix bort till knutpunkten där jag skulle hämta Johanna. Kul när man kan ses lite oftare!!! vi kramades ett tag till vi blev hungriga och båda ville ha kinamat, Johan med, så jag, J, Johan och Bobo träffades vid panda och beställde takeaway, mumsigt. Det blev lite öl på dalberg senare också. det MÅSTE man unna sig! så det så!

Söndag morgon hade jag ännumindre bråttom så jag satt och läste lite cykeltidning medan Johanna sov sen fixade jag snabbis frukost och jagade igång Johan, han behövde plågas lite. Ut i skogen bar det med ett jämnt lugnt och fint tempo. Efter 1½ time var musten urpressad ur Johan och jag var ganska nöjd jag med så vi styrde hemmåt.

(smidig som en Gazelle!)
Väl hemma blev det snabbdusch och ombyte för vi skulle ut med en gång, först ner till biblioteket och låna en bok till Johana sen kolla på en dyr lägenhet som man tyvärr var tvungen att bygga om för mycket för att vara värd pengarna. många sånna lägenheter finns det ute nu. synd.


Efter visningen ville vi inte gå hem, det var så skönt väder när dimman släppt så vi hoppade på min cykel och rullade ner till stan och hamnen. Där satt vi och fikade och hade det riktigt bra. Sen fick vi skynda oss lite hem för vi hade besök på ingång, Kasper, pierre och Erik satt i bilen på väg ner från stockholm och 2av dem skulle bo hos mig över natten. trevligt med massa folk överallt.

Det blev trevligt umgänge först med mat sen film i min soffa. kul att träffa dom gammla lirarna igen. Kasper och Erik stack halv 6 i morse mot Spanien och Portugal för att jaga den perfekta vågen. Jag önksar dem en härlig resa!

tisdag i morgon, kan det bli bättre än måndag? hope so!

godnatt

Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Du kunde väl iaf tagit de fina fotot.. vid fårhagen.. Men tack för rundan iaf. :P

2010-10-12 @ 10:30:11
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Kör du den svängen ofta? Kanske är det dig vi ser glida förbi vårt hus i Strandbaden? Kör själv bara mtb, så vi befinner oss oftast uppe på Kullaberg. Kul namn på din blogg :)

2010-10-12 @ 19:48:49
URL: http://thesummit.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Var kör ni/ du MTB i HBG? Är där inte lite klurigt att samla "höjdmeter"? Alltid roligt att hitta nya stigar menar jag...



//Yvonne

2010-10-14 @ 21:37:44
URL: http://thesummit.blogg.se/
Postat av: Anonym

I Helsingborg cyklar man längs landborgen mellan Domsten och Pålsjöskog. Dock är området runt Kulla Gunnarstorp "förbjudet" att cykla i. Det finns även lite andra mer urbana stigar inne i stan, men de är korta och mindre bra.

2010-10-15 @ 10:57:54
Postat av: Yvonne

Ok, Andreas är uppväxt i Domsten så vi får väl ta å cykla i hans gamla trakter. Han har även voltat rakt in i Kullaskogen med bil - så han känner terrängen om man säger så :D



//Yvonne

2010-10-15 @ 22:48:11
URL: http://thesummit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0