GranFondo GenRep

(innan du börjar, scolla längst ner och tryck på play, så har du något fint att lyssna på medans du läser. Det är mycket text idag)
Idag lovades det soligt med inslag av moln, svag vind och temeraturer på ca 12-13 grader.... HA HA HA HA

Första 32 minuterna fram till och en bit upp på söderåsen var det fint, sen började det stänka och efter frösta fikastoppet regnade det hyfsat, inte så det störde men så vägbanan blev blöt och det stänkte friskt från alla håll.
Fint jämnt tempo hela vägen med lite rusher i backarna som jag kunde vara med ganska bra på, aldrig varit någon backkung och kommer aldrig bli det heller, men sista var jag inte. Extra kul en dag som denna var att alla bönder hade nog ringt runt till varandra i morse och stämt av att i dag skulle det gödslas med all gammal grisskit man hade liggandes. Efter att en traktor varit på åkern kan den dra med sig flera hundra meter härlig nygödslad åker ut på vägbanan, lite fuktigt regn 40 trötta cyklister och du har en härlig lördag. Vi såg ut som skit, allihop, och luktade som skit också. härligt.

Efter sista nedfarten till kågeröd tog vi hårt till vänster och då trissades farten upp. Jag föll genom klungan som en sten och fick bita mig kvar som siste man, klungan bröts av i 3 delar och jag var hjälplöst i den sista. Vi drog och slet allihop men kom ingen vart så vi styrde upp en fin rotation i riktigt hög fart, alla var lika trötta men 10 sekunder var kunde vi gå fram så fick man vila 50. det räkte för att dra ikapp 2a klungan som vi körde med hela vägen till mål. Det är skönt när både fötter och ben har domnat bort pga mjölksyra, så är det huvudet som trampar. Skönt att komma i mål, skitig och glad och med Lars Granholm i handen. go dag!

Sen fick jag sitta i Lasses bil och mumsa Twix jag fårtt av Björn, hade det riktigt bra i väntan på Jocke. När han kom blev han bemött som en kung, aplåder, kramar och vi nästan bar honom av cykeln. Inte nog med det, han körde mig hela vägen hem till Helsingborg sen, vilken kille, jag står SÅ i skuld nu!

ikväll har jag tvättat allt, Vanish oxy-action gick loss bra på grisgödslet så nu är mina kläder gula och fina igen redo för ännu en dags slitage i sadeln.

själv ska jag dricka en liter vatten. i morogn blir det nog mer cykel och kanske lite byggarbete. mål väl.




Här är den föresten. ska ta en bättre bild sen när gaffelröret är kapat och så.



Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Det låtvalet passade ganska hyfsat med lästiden... snyggt

2011-04-16 @ 23:52:02
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0