Det här med tid...

Ibland önskar jag att dygnet hade 25-26 timmar. så man hade hunnit med allt.

Helgen som var nyss var fantastisk. Lördag morgon började med ett telefonsamtal från klubbkompisen Martin som undrade om vi inte skulle cykla, självklart skulle vi det, jag skulle ju endå ut så han fick gärna hänga med. 4 timmars slakt med dubbdäck på torra vägar var inte så jäkla häftigt men med solsken och klarblå himmel kunde man inte hänga läpp. Snabb cykeltvätt och cyklisttvätt sen grilla lite mackor i ugnen och ett halvt granatäpple på det, suveränt!

(min kaffeplanta mår fint, de nya bladen kramas)
Fikade på koppi resten av eftermiddagen, iaf till 5 när dom stängde sen gick jag hem och snabbstädade. Freddy skulle ha kommit på besök med blev sjuk så Buster och Mackan kom istället, Vi åt kebabpizza(som jag inte ätit på år och dar) och drack en god öl. inte dumt alls måste jag säga. Sen i säng innan spöktimmen.

Söndag morgon, vad är bättre än en söndagmorgon där man vaknar fullt frisk, pigg, inga byggjobbare ovanför och man är helt rastlös. Jo man ligger kvar en 20 min och bara myser, sen går man upp dricker en snabb a-fils frukost sen kutar man ner på gymmet. Körde armar och axlar, så jävla klen i armarna så det är fan komiskt. Sen raka vägen hem för frukost nr2. Gröt och macka. Sen påbörja dagens hushållsarbete. Det blev diskat, undanplockat, och fick 4 maskiner tvättade. Sen 2 tim MTB med Johan och Sara, efter det mer tvätt och städ följt av en timme socializing på Bishopsarms. resten av kvällen bestod i att fylla matlådor med massa nyttigt tjafs och hänga tvätt tills min torkställning med en gnisslande suck gav och krashade mot marken, fan.

Dom här vassa sakerna fick jag i Lördags, good bye fingertoppar, nice knowing you.

ikväll blev det 5x4 på trainern som faktiakt luktade lite bränt, gött tecken på att den lider lika mycket som jag.
i morgon är det klubbmöte. hurra.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0