Gnäll

här kommer det, ska fatta mig kort.

Hur orkar ni träna? jag orkar inte träna, har kört i ca 4 veckor nu, inte hårt på nått sätt men redan börjar kroppen ge upp. fattas jag något? I dag på eftermiddagn fick jag svimningar, sjukt obehagligt, aldrig fått det förut. det flimmrade för ögonen och jag blev yr. Satte mig ner, drack vatten men det bara fortsatte. Jocke köpte en banan till mig och det hjälpte lite. kl 3 fick jag en kopp "hästakaffe" då kändes det måttligt bättre och efter en macka var det helt ok igen.

Sen skulle man ju klart försöka träna dum som man är. satte mig på trainer och värmde upp 5 min sen drog jag upp den på motstånd 5 av 10, det sved i benen som vanligt, efter tio min ville jag smygkika på pulsen... 145bpm. konstigt. brukar ju ligga lite under tröskelpulsen på det här motståndet (166-175bpm) nästa tio min intervall vara ännu värre. sista 2 minutrarna skrek det av smärta i benen och pulsen låg på 113bpm. är jag sjuk?

det här är tråkigt, känns som att jag lika gärna kan vara utan träning om det ska gå såhär dåligt. kroppen känns sur, tvär och torr.

ska trösta mig med pannkakor och en vinare. hejdå

Kommentarer
Postat av: Fredrik Nystedt

Jag skulle inte dra allt för många slutsatser om träningen och hur kroppen svarar. Den är nog mer troligt att du fått en infektion av någon kund som du varit lite väl trevlig mot. Ta det lugnt några dagar innan du drar igång lite lugnt igen.

2011-02-01 @ 07:44:13
Postat av: Morsan

Äter du ordentligt?



Alltså "ordentligt" i förhållande till den träning du vill orka med?



Krya på sig:)



2011-02-01 @ 16:19:29
URL: http://www.cykelmygg.se
Postat av: Micke

jag har faktiskt dålig koll på hur mycket man bör äta. känns som att man alltid äter för mycket :(

2011-02-01 @ 17:35:01
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Martin Lindahl

4-6 mål mat om dagen har jag hört på fasta tider men jag kan ha fel! men de låter som att du har socker brist

2011-02-03 @ 23:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0