Det blir ju bara bättre och bättre

Jag har det oföskämmt bra.
Veckan har gått åt till att renovera och flytta om i butiken och det blir så jävla fint. Ordning och reda och massa plats till nya fina grejer. Man blir så glad av att gå till jobbet, skön kännsla, Sen går träningen på mornarna och kvällarna riktigt bra.

I lördags tog vi en sovmorgon ända till kvart i 10, eller jag iaf, Maria skulle ju upp och iväg och träna direkt så då gjorde jag lika dant, 3x20 på tröskeln, mina ben tycker inte det är roligt alls men vad hade dom trott? Vi smet ner på stan och köpte gardintyg och åt en marrig lunch på Olsson skafferi, köttkorv till mig och smarig pasta till Maria. Sen ner på Gastronomibutiken och köpa 2 riktigt fina ryggbiffar och en en snabb kaffe på Koppi innan vi gick hem och göttade oss och laddade för kvällen.

Dessa 2 tillsammans med en fin sallad och en helt vansinnig öl. Mikkeller tillsammans med jänkarna Thee Floyds har gjort detta Bovetevin(barleywine) men så jävla humlat så det bara smakar amarillo IPA, tur att man har en flaska kvar. mums. Annars finns den kvar på bolaget, bara att beställa den hem till ditt närmsta systembolag.

Söndagen bjöd på lite sovmorgon den med, ända till 11.00, härligt. Sen gick jag upp och började baka, det kan tilläggas att jag älskar min nya ugn så jag har börjat baka en hel del i den. Det blev rosa muffins, släta vetebullar(Semlor) och kanelbullar.

Efter sista plåten åkt ut smet jag ut till trainern lite för att prova senaste hajpen i träningsvärlden för oss som har lite tid, Tabata. Det går ut på att köra korta sprintintervaller på 20sekunder på absolut max effekt sen vila ynka 10 sekunder så att lite färskt syresatt blod inner in i benen innan det är dags att skotta på igen. repetera 8ggr följt av 4 min vila sen på skiten igen, detta ledde till att pulsen aldrig var under 180 och maxade på 184, kroppen svider och magens kräkreflex kickade nästan. Härligt att vara tränad och klar på 30 min.

Maria och kompisen Karin smet in på en efter träningsfika, det fanns ju ett berg av bullar! Jag styrde upp lite morot/rödbets/linssoppa på kvällen, blev helt ok men satans nyttigt. Mäterkatten i fin kvalité "på TV" senare och en semla var man ju värd, med tanke på att den var hemlagad, likaså mandelmassan. mmm

Nu ska jag somna strax så jag kan balansera kroppen med tunka vikter på gymmet i morgon

tack för en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0