H12 2012

Japp, vi överlevde ännu en gång

Team Maloja Sweden åkte över sundet för att gräva djupt med bakdäcken i den danska skogen och gräva fick vi. Kallt, blåsigt och regningt men som tur var hade vi en fin husbil att ta skydd i. 4 varv per skalle var det sagt och så blev det för mig och Jens i alla fall.

1a varvet var vidigt, kallt och med stenhårt pumpade däck(kommer aldrig glömma att kolla däckstrycket innan start igen) flög jag och epicen som en pingisboll mellan rötter och stenar. Det gick tokfort men kroppen han inte vakna på de 44minutrarna, jag hann inte riktigt fatta innan jag var tillbaka och gav martin en High5 och kunde rulla tillbaka till Team Maloja basecamp. Årets bana var grymt teknisk då det var uteslutande barrskog med mycket ytliga rötter som blev glashala i regnet.

2a varvet var kroppen mer redo och regnet hade tilltagit. Däcken var nere på 1.8bar och jag gick ut som ett djur. Trots mycket blöta rötter och redan väldigt sönderkörda kurvor flöt jag snyggt fram, sällan kännt sådan teknik under däcken. grymt. Dock var det mycket danskar i vägen och ställena man kunde köra om på var få för att banan gick som en utbålst party-serpentin. Sladdade in på 47min och en snittpuls på 181. klart nöjd.

3dje varvet var riktigt risigt, banan var totalt slaktad och den lilla tunna bark som ligger över rötterna var borta och hade blottat träet under de, alla som varit i skogen vet hur satans halt levande trä blir när man skalar bort barken, smörj sen in det med lera och vatten så var det som att köra cykel i badkaret efter att du duchat. Pulsen var med och jag kunde trycka på bra hårt trots att bakdäcket släpade efter i alla kurvor och över rötter. inga vurpor och en tid på 50.01. klart godkänt för en tidigare sjukt otekniskt åkare

Innan sista varvet han jag sluta ögonen i 20 minuter och det var riktigt skönt. När jag gick ut på sista skrek det i varenda cell, det gjorde riktigt ont att dra upp värmen i benen igen. men igång kom kroppen men jag var trött i huvudet och tänkte inte riktigt på var jag satte framhjulet vilket resulerade i att cykeln åkte till vänster och jag till höger. Jag lyckades få ut foten och tog ett 2 meterskliv och tryckte revbenet så långt in i mellangärdet att jag tappade luften. Sjukt obehangligt och jag kom aldrig riktigt in i rätt andning igen. sladdade in på 51,nånting vilket betydde att Martin inte behövde köra sitt sista varv och det var han nog nöjd med, med tanke på banans skick, helt slaktkörd.

Hoppas Team Hustler h12 kan få ordning på den till nästa år, då kommer vi igen. (gott med avslutningsöl)

Måste fått i mig för mycket dansk lera då jag legat däckad i 3 dagar och allt jag ätit kommit ut igen i samma form som det åkte in. suck. ska försöka jobba i morgon iaf.

peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0